DARMOWA DOSTAWA DO PACZKOMATÓW INPOST PRZY ZAMÓWIENIU POWYŻEJ 50 ZŁ
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Co warto suplementować jesienią?

2023-10-04
Co warto suplementować jesienią?

Jesienna aura sprzyja infekcjom, dlatego w tym okresie warto stosować odpowiednią suplementację, aby wzmocnić swoją odporność. Najlepiej sięgnij po preparaty z odpowiednio dobranymi witaminami. Niekiedy warto też pamiętać o stosowaniu probiotyków, które są szczególnie zalecane właśnie w okresie jesiennym.


Witamina D3

Jesień to szczególny czas, kiedy warto zadbać o odpowiedni poziom witaminy D w organizmie. Czy wiesz, że znaczna część społeczeństwa zmaga się z jej niedoborem, nawet o tym nie wiedząc? Chyba wszyscy zdają sobie z tego sprawę, że jesienią słońce nie świeci już tak intensywnie, dlatego synteza witaminy D pod jego wpływem staje się niewystarczająca. Z tego powodu właśnie w tym okresie należy zastosować odpowiednią suplementację. Zaleca się przyjmowanie od 600 do 1000 IU witaminy D na dobę w przypadku dzieci, w zależności od wieku i masy ciała. Osoby dorosłe i seniorzy powinni przyjmować dawkę do 2000 IU. Warto zdecydować się na tę suplementację, ponieważ niedobór witaminy D może być przyczyną spadku odporności, ciągłego uczucia zmęczenia oraz pogorszenia nastroju.

Kwasy omega 3

Nie da się ukryć, że właśnie jesienią jesteśmy szczególnie narażeni na infekcje, których przyczyną może być niesprzyjająca aura. Ponadto, w tym okresie wielu osób wyraźnie odczuwa spadek samopoczucia. Czy wiesz, że może być to spowodowane niedoborem kwasów omega 3? Warto zatem rozważyć ich suplementację, szczególnie jesienią, ponieważ wpływają one również na zwiększenie odporności. Mają również wiele innych zalet. Przede wszystkim poprawiają koncentrację, wpływają na pamięć oraz mogą pozytywnie wpływać na poziom cholesterolu. Możesz zdecydować się na suplementację omega 3 na przykład w formie kapsułek.

Witamina C

Jesienna, zmienna aura sprawia, że o tej porze roku częściej zmagamy się z infekcjami. Warto zatem wzmocnić swoją odporność, w czym pomocna okaże się witamina C. Jej obecność w organizmie jest niezbędna, aby pozbyć się wirusów lub bakterii wywołujących stany chorobowe. Dodatkowo należy podkreślić, że witamina C wpływa także na produkcję kolagenu oraz przyspiesza procesy gojenia się ran. Występuje ona w wielu produktach spożywczych, takich jak papryka, pietruszka czy owoce cytrusowe. Jeśli jednak Twoja dieta jest uboga w tę witaminę, warto zastosować suplementację. Przyjmuje się, że optymalna dawka dla osoby dorosłej to około 250 mg, ale w przypadku osób skłonnych do infekcji warto zwiększyć dawkę nawet do 1000 mg dziennie.

Witamina B i E

Nie tylko witamina C działa wzmacniająco na odporność organizmu. Na szczególną uwagę zasługują także inne witaminy, w tym B oraz E. Pierwsza z wymienionych pomoże pokonać jesienną chandrę i zmęczenie. Korzystanie wpływa głównie na układ nerwowy, ale nie tylko. Jej dodatkowym atutem jest skuteczność w stymulowaniu układu immunologicznego. Witamina B naturalnie występuje w wątrobie wołowej i wieprzowej, fasoli, soi oraz jajach. Jeśli nie spożywasz tych produktów w wystarczających ilościach, postaw na suplementację. Jesienią należy także zadbać o odpowiedni poziom witaminy E. Czy wiesz, że jej niedobory mogą zwiększyć podatność organizmu na infekcje? Źródłem witaminy E są między innymi migdały, orzechy laskowe i oliwa z oliwek. W okresie jesiennym warto jednak przyjmować ją również w formie suplementów, aby wzmocnić układ immunologiczny.

Zadbaj o swoje zdrowie jesienią i zastosuj odpowiednią suplementację, aby wzmocnić swoją odporność. Szeroki wybór preparatów witaminowych znajdziesz w Apteczce Dziecka. Oferujemy produkty o różnych dawkach, co pozwala dostosować je do indywidualnych potrzeb.

Pokaż więcej wpisów z Październik 2023
pixel