DARMOWA DOSTAWA DO PACZKOMATÓW INPOST PRZY ZAMÓWIENIU POWYŻEJ 50 ZŁ
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Czy można obniżyć ryzyko zawału serca?

2024-03-20
Czy można obniżyć ryzyko zawału serca?

Zawał serca wciąż jest jedną z najczęstszych przyczyn śmierci wśród Polaków. Czy wiesz, że dzięki zmianie dotychczasowego trybu życia możesz znacznie obniżyć ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych? Zadbaj o swoje serce i sprawdź, co dokładnie możesz zrobić, aby zapobiec zawałowi!

Zapomnij o papierosach

Specjaliści nie mają wątpliwości - osoby nałogowo palące papierosy znajdują się w grupie zwiększonego ryzyka zawału serca. Jeśli zatem ten nałóg jest również Twoim problemem, postaraj się jak najszybciej go rzucić. Warto podkreślić, że tytoń zawiera wiele szkodliwych substancji chemicznych, które negatywnie wpływają na naczynia krwionośne i pracę serca, a w skrajnych przypadkach prowadzą do miażdżycy tętnic. Nic dziwnego, że praktycznie od razu po rzuceniu palenia zmniejsza się ryzyko wystąpienia chorób serca.

Pamiętaj o aktywności fizycznej

Czy wiesz, że osoby aktywne fizycznie są znacznie mniej narażone na zawał serca? Z myślą o skutecznej profilaktyce przeciwko chorobom sercowo-naczyniowym warto zatem pamiętać o regularnym wykonywaniu ćwiczeń lub spacerach. Wystarczy trzy razy w tygodniu trenować przez 40 minut dziennie - a czas treningu można także podzielić np. na cztery 10-minutowe sesje. Należy podkreślić, że intensywność ćwiczeń musi być dostosowana do kondycji fizycznej - przeciążanie organizmu może bowiem negatywnie wpłynąć na pracę serca.

Profilaktyka zawału serca a zdrowa dieta

Twoja dieta ma kluczowy wpływ na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, dlatego warto wzbogacić ją o produkty pomagające chronić serce. Warto jak najczęściej sięgać po owoce i warzywa oraz ryby, w tym przede wszystkim takie gatunki, jak łosoś, makrela, śledź czy halibut. Zaleca się również spożywanie orzechów (bez soli) oraz produktów pełnoziarnistych. Pamiętaj, że dieta obniżająca ryzyko zawału serca powinna być bogata w zdrowe tłuszcze, które pomagają obniżyć zawartość złego cholesterolu - ich źródłem są między innymi oliwki oraz awokado.

Suplementy diety wspierające pracę serca

Jeśli nie chcesz znaleźć się w grupie ryzyka zawału serca, zastanów się również nad wdrożeniem odpowiedniej suplementacji. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na preparaty obniżające poziom złego cholesterolu, który jest jedną z kluczowych przyczyn chorób sercowo-naczyniowych. Możesz zdecydować się na przykład na LipiForma Plus - w każdej kapsułce znajduje się ekstrakt z czosnku, witaminy z grupy B i monakolina K, która jest naturalną statyną. Inną propozycją są preparaty na bazie głogu, na przykład Supreme ProMag Cardio, wspomagające pracę układu krwionośnego. Suplementy najlepiej przyjmować pod kontrolą kardiologa, który w razie potrzeby może przepisać również silniejsze leki ze statynami.

Podsumowanie

Zadbaj o swoje serce i pamiętaj o prowadzeniu zdrowego trybu życia. Postaraj się jak najczęściej sięgać po produkty spożywcze, które pozytywnie wpływają na pracę układu sercowo-naczyniowego. Zastanów się również nad dodatkową suplementacją, sięgając po preparaty na bazie naturalnych komponentów.

pixel