DARMOWA DOSTAWA DO PACZKOMATÓW INPOST PRZY ZAMÓWIENIU POWYŻEJ 50 ZŁ
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Wszystko o suplementacji wapnia - porady i zalecenia

2023-07-26
Wszystko o suplementacji wapnia - porady i zalecenia

Wapń to jeden z najważniejszych minerałów w naszym organizmie, który oddziałuje nie tylko na tkankę kostną i zęby, ale także na mięśnie. W przypadku jego niedoboru (hipokalcemii) możesz borykać się z problemami układu krwionośnego czy bólami mięśniowymi. Warto zatem zdecydować się na suplementację wapnia, jeśli Twoja dieta nie zaspokaja zapotrzebowania organizmu na ten minerał. Sprawdź, jak zadbać o jej skuteczność!

Kiedy warto stosować suplementację wapnia?

Regularne przyjmowanie suplementów z wapniem jest szczególnie rekomendowane osobom, gdy występuję u nich hipokalcemia. Dodatkowo warto tutaj wspomnieć chociażby o kobietach w ciąży, karmiących piersią oraz w wieku menopauzalnym. Suplementacja wapnia zalecana jest także osobom starszym, szczególnie w przypadku zdiagnozowania niskiej gęstości mineralnej kości lub zagrożenia osteoporozą. Preparaty z wapniem powinni też stosować weganie i osoby, które ze względu na nietolerancję laktozy muszą ograniczyć spożywanie produktów mlecznych. Należy też zaznaczyć, że niedobory tego minerału często są spowodowane dolegliwościami zdrowotnymi. W przypadku niedoczynności przytarczyc, niewydolności nerek, stanów zapalnych trzustki czy problemów trawiennych, wielu specjalistów zaleca pacjentom suplementację wapnia.

W jakiej formie warto przyjmować wapń?

Producenci suplementów oferują wapń pod różnymi formami. Jeśli zależy Ci na wysokiej przyswajalności tego minerału, najlepiej zdecydować się na jego organiczną postać. Pod tym kątem warto zwrócić uwagę przede wszystkim na wapń w formie cytrynianu, glukonianu lub mleczanu. Takie suplementy wykazują wyższą biodostępność, ale nie tylko z tego powodu warto po nie sięgnąć. Są szczególnie zalecane osobom, które ze względu na problemy zdrowotne nie przyswajają minerałów podawanych w nieorganicznej formie. Należy wspomnieć przede wszystkim o seniorach oraz osobach, które borykają się z niedoborem kwasu solnego. Jeśli zaś chodzi o zalecaną dawką, w tym przypadku można jednorazowo przyjmować nawet 500 mg wapnia.

Z czym najlepiej łączyć wapń?

Na przyswajalność suplementowanego wapnia przez organizm wpływa nie tylko wysokość dawki, ale także odpowiedni poziom innych witamin i minerałów. Jeśli zmagasz się z niedoborem witaminy D, musisz liczyć się z ryzykiem upośledzenia procesu wchłaniania wapnia. W takim przypadku najlepiej sięgnąć po preparaty wzbogacone o kluczowe składniki wpływające na przyswajalność minerału. Przykładem jest Calcin Osteo, w składzie którego oprócz wapnia znajdziesz witaminy D3 i K2. Dzięki nim suplement wykazuje się wyjątkową skutecznością i może być stosowany także w przypadku znacznych niedoborów.

Zadbaj o swoje zdrowie i sięgnij po suplementy diety z wapniem, dzięki którym wzmocnisz kości i zęby, oraz wpłyniesz na prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego. Dopasuj odpowiedni preparat do potrzeb swojego organizmu, mając na uwadze jego ogólną kondycję oraz niedobory kluczowych witamin i minerałów.

pixel